Förening Norrtälje

2013 Roslagscittrorna

Gruppen (cirkeln) startade med cittraövningar och sång 1996. Gruppens verksamhet har upphört från 1 januari 2014

Att denna PROgrupp sparas beror på att spelningar under alla år har gjorts för Rödakorsgården, pensionärsföreningar, äldreboenden, jubilarer, församlingar och kyrkor såväl i Norrtälje, Roslagen som Stockholm m. fl platser.

Roslagscittrorna i Jukkasjärvi kyrka 1998

Spelning i Jukkasjärvi kyrka midsommarn 1998 - altartavla av Bror Hjort. Från vänster syns Bertil, Maj-Britt (ledare), Siv, Anna-Greta, Birgitta, Gun, Olle och Kerstin.

Roslagscittrorna i Smedjebacken

I september 2012 underhöll vi PRO Smedjebacken i deras Folkets Hus - en svartmåiad möteslokal. Från vänster syns Bertil (presentatör), Maj-Lis, Margareta (ledare), Aimo, Siv och Anita.

Cittrorna med 10-20 framträdanden årligen har alltid visats stor uppskattning och därför varit eftertraktade och välkomna åter!

Julsång i Rödakorsgården 1 advent

2011-12-01 Julsånger i Rödakorsgården

Cittraövning i Rödakorsgården

Roslagscittrorna övade en gång i veckan på Rödakorsgården