Förening Nacka
A Street in Fréjus av Axel Lindman, Nationalmusem

Planerade resor 2024

PRO:s resegrupp i Nacka består av representanter för föreningarna i Ektorp, Saltsjö-Boo, Saltsjöbaden, Nacka, Fisksätra och Älta.

Reseansvarig för PRO Nacka är Ann-Charlotte Knutsson. Du kan nå Ann-Charlotte på epost-adress acknutsson[at]hotmail.com eller telefon/sms
070-862 54 35. OBS! Anmälan till resorna ska göras till olika personer!
Uppdaterat reseprogram för år 2024 >> Pdf, 186.6 kB, öppnas i nytt fönster.

Göta kanal och Sankt Anna skärgård med Capella Ecumenica
Onsdagen den 11 september
PROGRAM
Kl. 06.45
Avresa från Orminge, stora parkeringen
Kl. 06.55 Avresa från Ektorps centrum, bussfickan
Kl. 07.15 Avresa från Planiavägen Sickla
Kl. 07.25 Avresa från Kvarnholmsvägen Henriksdal
Vid ankomsten till Söderköping serveras busskaffe med smörgås
Kl. 10.00 M/S Göta Lejon avgår från Söderköping
Lunch serveras ombord.
Strandhugg vid Västra Gärdsholmen och Capella Ecumenica

Capella Ecumenica

Kl. 14.00 Ankomst till Arkösund
Kl. 14.30 Besök Vikbolandets struts för eftermiddagskaffe med strutskaka
Kl. 15.30 Hemresa för att vara åter på hemorten ca kl. 18.30-19.00.
Pris per person: 1.625 kronor
I priset ingår: bussresa, busskaffe med smörgås, båtresa och lunch inkl. måltidsdryck
samt kaffe och eftermiddagskaffe med kaka.
Anmälan görs senast den 14 augusti 2024 till Ray Höglund telefon: 073-597 90 67, epost: ray.hoglund50[at]hotmail.com. I anmälan ska namn, adress och telefonnummer finnas. Om man önskar fakturan skickad per epost behöver vi även epost-adressen. OBS. En fakturaavgift på 25 kr tillkommer vid utskick per post.

En dag till sjöss med Viking Line – En skärgårdskryssning mellan Stockholm och Mariehamn - Tisdagen den 22 oktober
Vi börjar med en härlig frukost ombord. Sedan njuter vi av Viking Graces fantastiska interiör och den omgivande skärgården. I Mariehamn byter vi fartyg till nya Viking Glory för hemresan till Stockholm. På Glory hittar vi nyheter som Östersjöns största takterrass och en vimlande saluhall. Restauranger, barer och andra utrymmen har utformats i harmoni med skärgården och dess historia. Många nya tekniska innovationer som gör henne till ett av världens mest klimatsmarta passagerarfartyg.
PROGRAM
Kl. 07.00 Incheckning Viking Lines terminal, Stadsgården Stockholm
Kl. 07.45 M/S Grace avgår från Stadsgården
Kl. 07.45 Frukostbuffé serveras i Restaurang Buffet Aurora
Fartygsbyte
Kl. 13.25
svensk tid (kl. 14.25 finsk tid) M/S Glory avgår från Mariehamn
Kl. 13.30
svensk tid (kl. 14.30 finsk tid) Höstbuffé inkl. öl/vin serveras i
Restaurang The Buffet
Kl. 18.55 Ankomst till Stadsgården
Pris per person: 696 kronor
I priset ingår: Dagskryssning Stockholm-Mariehamn med M/S Grace och M/S Glory, frukostbuffé, höstbuffé inkl. vin/öl, läsk och kaffe samt klimat- och bränsleavgift.
OBS! Glöm ej att ta med giltig legitimation (körkort/ID-kort/pass)!
Anmälan görs till Ray Höglund senast den 20 september telefon: 073-597 90 67 epost: ray.hoglund50[at]hotmail.com.
I anmälan ska namn, födelsedata (år, mån, dag), adress, epost-adress och telefonnummer anges för epost-utskick av resebevis/faktura. OBS! En fakturaavgift på 25 kr tillkommer vid utskick per post.

Båt

Traditionell Julbordskryssning med Birka-Gotland
Tisdag-onsdag den 3-4 december
Sista anmälningsdag till julbordet på Birka-Gotland är den 31 oktober.

Julbord på Långholmens Värdshus eller på Glashyttans Sjökrog & Värdshus i Södertälje
Mer information kommer.

Viktigt! Glöm inte att ange namn och vilken resa anmälan avser! För frågor kontakta reseansvarig Ann-Charlotte Knutsson, epost acknutsson[at]hotmail.com eller telefon/sms 070-862 54 35. OBS! Anmälan sker till olika personer för olika resor!

Let´s travel

Har Du/Ni några tankar och önskemål om resor och utflykter, så tveka inte att kontakta Ann-Charlotte Knutsson, acknutsson[at]hotmail.com eller telefon/sms 070-862 54 35. Alla förslag är välkomna och ger oss möjlighet att diskutera och göra vårt program så brett vi kan.

Alla våra resor i PRO Nacka planerar och genomför vi med övriga PRO föreningar i Nacka; Ektorp, Älta, Saltsjö-Boo, Saltsjöbaden och Fisksätra.