Förening Nacka

Välkommen som medlem i vår PRO-förening!
Foto: Monica Andersson

Furuvägen 2 - Foto: Monica Andersson

Välkommen!

Vi hälsar Dig varmt välkommen som medlem i vår förening. Medlemmarna är vår kroppspulsåder som avgör inriktningen på föreningens verksamhet.

Bli medlem redan idag genom att välja nedantående länk!
https://minasidor.pro.se/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vi har två huvudlinjer i verksamheten. Dels ska vi enligt önskemål från medlemmarna skapa och bedriva gemensamma aktiviteter som caféträffar, studier i olika frågor, kulturbesök, resor - såväl endags som flerdags, promenader, annan friskvård m.m.

Vi ska också bevaka våra medlemmars levnadsvillkor och påverka beslutsfattarna i kommunen, landstinget och riksdag/regering. Vi ska skapa förutsättningar så att pensionärerna hörs och syns i samhällsdebatten.

Ann-Charlotte i arbete

Som ny medlem har Du säkert förväntningar på medlemskapet och idéer om vad Du vill vi ska ha i vår verksamhet. Hör av Dig till vår expedition, ta kontakt med andra medlemmar eller våra företrädare! Det är medlemmarna som avgör vad för slags verksamhet vi skall bedriva. Inga idéer är dåliga idéer.

Vill Du besöka oss så är vår expedition öppen tisdagar kl 12.00- ca 14.30 under höst- och vårterminerna. Café Kontakt, som serverar kaffe och gott hembakat bröd, är också en mötesplats på tisdagar kl 13.00-14.30.

Nacka Pro bildades 1944 och har i dagsläget ca 350 medlemmar, och vi vill bli fler! Hjärtligt välkommen som medlem! Medlemsavgiften betalas direkt till PROs riksorganisation som sänder ut ett inbetalningskort. I medlemspriset ingår PRO-tidningen Pensionären.

Om du har e-post vill vi gärna att du anger den i anmälan. Vi kan då snabbt och enkelt sända aktuell information till dig.

Bli medlem redan idag genom att välja länken här!
https://minasidor.pro.se/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Bilden upptill, till vänster: Ann-Charlotte Knutsson i farten att förbereda Medlemsbladet - Foto Pia Wallin

Här finns vi på Furuvägen 2