Förening Älta

Viking Museum Djurgården

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Viking Museum på Djurgården

Torsdagen den 22 februari 2024 kl11.00

Följ med på ett intressant besök där vi får lära oss mer om vilka vikingarna egentligen var. Lär dig om vikingarnas brutala plundringar, upplev det hårda livet på havet samt vardagslivets mödor. Besöket börjar med att vi blir välkomnade i entrén av en vikingaguide klädd i tidsenliga kläder, som tar gruppen runt i museet och berättar om livet under vikingatiden. Därefter blir vi visade till vårt tåg som tar oss igenom Ragnfrids saga. Efter tågturen äter vi lunch i rest. Eld (kött el fisk).

Vi träffas vid Viking Museum kl 10.45 och vår guidning börjar kl 11.00.

Adress Djurgårdsstrand 15 (färdväg Djurgårdsfärjan eller pendelbåten till Allmänna gränd med promenad mot Vasa muséet alt spårvagnen till Gröna Lund)

Anmälan med namn, telnr samt vilken förening du tillhör till Ann-Charlotte Knutsson tel 070 8625435 eller mejl acknutsson@hotmail.com senast 1 februari.

Pris 350:-/pers inkl. Betalas till PRO Nacka plusgiro

58 26 57-3 eller swish 123-143 73 26 (glöm inte att ange namn och märk Viking Museum), senast den 1 februari.