Förening Viksjö Järfälla

.

Foto-animation: Pixabay

Foto: Pixabay

Anslagstavla för viktig information och nyheter som inte går in under andra rubriker kan du hitta på den här sidan.

Hjärtstopp - Starta HLR - Larma 112 och PRO-ledare.

HLR Hjärt & Lungräddning.
Att vara förberedd och repetera kan ge de där livsviktiga sekunderna.
Länkar till HLR-info/kurser. ♥♥♥HLR Rådet. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. ♥♥♥Hjärt-Lungfonden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.♥♥♥

DATORPROBLEM.
PRO kostnadsfria support för medlemmar, öppet vard. 8 - 18, tel. 0771-171 171.

Kommunens fixartjänst. Kostnadsfri hjälp med bl.a. din elektronik. Se menyerna till vänster, länk till "Din kommunservice".

Länk till SeniorNet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i Järfälla. Förening där seniorer lär av varandra.

Hem-fixarna. Hjälper dig med elektronik och annat i hemmet. Begär kostnadsförslag. ROT/RUT avdrag ordnas. Tel. 0770-220 720

Svårare datorproblem "där kanske även barnbarnen går bet". Kostnadsförslag.
Jakobsberg: On1call, Kvarnplan 11. Tel. 08-120 170 81.

GUBBE i Järfälla kommun. Seniortjänsten erbjuder socialt umgänge och en hjälpande hand i vardagen till äldre som vill ha kontakt och samtal med någon som lyssnar och bryr sig. Läs mer här. Pdf, 949.2 kB, öppnas i nytt fönster.
Bli svårlurad. Bra tips till oss alla. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
• Satsning på ordningsväktare Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i Järfälla. Trygghetsnummer 010-210 94 44.
I Järfälla Hembygdsförening Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. får du veta mer om din hembygds historia.
Ängsjö Friluftsgård Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i Stäket. Motionsaktiviteter året runt. 65+ pris till motionscentralen.
• Bli medlem i PRO Viksjö! Fyll i ansökan här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.