Förening Viksjö Järfälla
Träffen, Pro-föreningslokaler

Medlemsmöten • Tematräffar.

PRO arrangemang i samarbete med ABF Norra Stockholms Län.

Medlemsmöten på Fritidsgården Träffen.
Vi startar kl. 14,00, insläpp kl. 13,30.

Entrè 30 kr. inkluderar kaffe med dopp och lottdragning på entrèbiljetten.
Lottförsäljning, fina priser. Dragningar i slutet av mötet.
Betalning vid entrén: Kontant eller med Swish nr. 123 343 56 41.

~~På alla våra sammankomster hjälps vi åt att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer vad gäller Covid-19 och andra virus. Ständigt nya varianter kan vara skäl till att se över sin vaccinering. Har du några förkylningssymtom? Stanna hemma, vi är rädda om varandra!

********** 2024 års medlemsmöten ***********

.

Musikgruppen "Samspel".

Söndag 7 april. Medlemsmöte med föreningsinformation. Naprapaten Jessica Lindgren informerade om naprapati, massage och kost. Fika med dopp serverades. Underhållning av gruppen "Samspel" drog applåder och vi får nog höra mer av gruppen framöver.

*******************************************************************************

Sånggruppen "Octavia".

Söndag 5 maj. Medlemsmöte med föreningsinformation. Viksjö Foto kommer för att informera om sin verksamhet och ge oss några fototips.
Fika med dopp och förstås lotteri med fina vinster.
Underhållning av den uppskattade sånggruppen "Octavia".

********************************************************************************

Musikbandet Pojken & Giraffen.

Söndag 8 september. Medlemsmöte med föreningsinformation. Vi träffas på Träffen för gott fika med dopp. Därtill lyssnar vi på musikbandet "Pojken & Giraffen". Dom spelar och sjunger svenska och engelska hits ur många genréer.

Söndag 6 oktober. Medlemsmöte med föreningsinformation. Erik Ploetz informerar om PRO Viksjö´s nya hemsida och applikation (app) till mobilen. Fika och lotterier. Underhållning av "New Generation".

Medlemsmöten för november och december medelas senare.

Tematräffar på Viksjövallen.

Välkommen till våra tematräffar i IFK Viksjö´s klubbhus, Andebodavägen.
Start kl.14,00. Intressanta och varierande ämnen gäller! För 30 kr. får vi en spännande föreläsning och fika därtill. Ta med en kompis, släkting eller granne. Tematräffarna är öppna för alla, även för den som inte är medlem i PRO Viksjö.
Delvis handikapptillgängligt.
Obs! Ingen föranmälan.

******************2024 TEMATRÄFFAR 2024***************

■ 17 april, Leg. sjukgymnast Robert Grynner, Capio Vårdcentral i Viksjö informerade i ämnena fallrisker/artros. Det handlade om aktiviteter, träning och smärta vid artros samt vad vi kan göra för att undvika fallolyckor.

11 september. Återvinning - Lisa Ängqvist, Järfälla Kommun informerar om vad som händer med avfallet och förpackningarna som samlas in i Järfälla.

***************************************************************Bilder: Pixabay

9 oktober. "Route 66". Ralf Lind berättar om sin önskan och dröm sedan länge att få åka Route 66 i USA.

6 november. Ämnet för tematräffen inte klart.

*******************************************************************************