Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 50-22

Ett 10-tal PRO:are njöt av den syrianska kören, ”Glädjekören”, söndag 11 december i Jakobsbergskyrkan. Fullsatt med 300 gäster och ett mycket bra arrangemang av Jasminehuset, med Samir B. Med PRO Jakobsberg ”med på ett litet hörn”. Söndagspromenaden gick för 132:a gången med 8 PRO:are, som lyssnade på poesi och frågesport ! Roger och Inger kämpar i snön.

På måndag den 12 december träffades vi i den gemensamma konsertgruppen mellan PRO /SPF /Folkets Hus och bestämde vårens arrangemang. Det blir Anders Linder söndagen den 23 april 2023 Kl 13 och Kl 16 i Folkets Hus , Kallhäll.

Traditionellt julcafé på 81:an 14 dec. samlade ett 30- tal medlemmar med fin gemenskap, sång, poesi, god risgrynsgröt och kaffebröd! Mycket bra jobbat av Gill N och Maud S . Härlig digital ”julbrasa" tändes. Pelle O ledde allsång med jultema. Anita S sålde skraplotter, Hans H och Bosse J läste egna dikter. Anita J lottade ut Hembygdsföreningens julkalender. Elisabeth S och undertecknad avtackade. Och Mona B var vår egen tomte.

Undertecknad ” på spaning ” i Kungsängens centrum med den berömda grisen av vår världsberömda skulptör Carl- Fredrik Reuterswärd. Han har bl.a också gjort den berömda fredssymbolen - ”Non- Violence” - utanför FN- huset i New York.

Hälsar Bosse Johansson, ordf, 070-4919499

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR