Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 49-22

Den 2 december fyllde en av våra trogna och tidigare mycket aktiva medlemmar Maj-Britt E, 100 år! Stort grattis!!! Söndagspromenad nr 130 i härligt solsken och några minusgrader med 10 deltagare!

På måndag hade PROtonerna säsongsavslutning med sång och landgång - tack Stefan S och Sven S för ert goda ledarjobb! Härlig stämning!

Styrelsen hade också sista mötet för i år med nästa års verksamhet! Och inför planeringsmöte efter årsskiftet!

På onsdag träffade styrelsen nya medlemmar för info och synpunkter. Inspirerande! Efter träffen var det underhållning med Bertil N och Anita F, samt goda leverpastejmackor. Tack för det- Gill N, Maud S och Siv S, samt Gunhild E som sålde PRO-lotter!

På onsdag startade också Pelle Ohlsson fotokurs för ett antal vetgiriga medlemmar- mycket bra!!

På fredag möttes Samorganisationens styrelse-.alla fyra PRO-föreningar i Järfälla- i Barkarby Seniorträff med bl.a nomineringar till det Kommunala pensionärsrådet, KPR, inför kommande mandatperiod. PRO Jakobsberg nominerade Bo Johansson.

Nya kommunstyrelsens ordförande Eva Ullberg berättade kort om det kärva ekonomiska läget och nästa års budget i kommunen.

Trevlig helg hälsar ordf Bosse Johansson, 070- 4919499 .

PS: OBS! Jasminehuset arrangerar en toppenkonsert med stor sångkör på sön 11 dec Kl 18 Jakobsbergskyrkan. Ingen entréavgift!! Nästa vecka julcafe’ , samt tack till Gill N, Maud S och Anita S för fint arbete under hösten!!