Förening Tumba

Öppet hus den 5 juli 2024

Sommarcafé denna gång blev inomhus. Osäkert väderläge var orsaken.

Ett tjugotal personer lockades till Seniorhuset för sommarcafé med gofika. Mycket goda bullar, sockerkaka och havreflarn var hembakat. "Pensionärsbakelsen" gjordes i köket på skivor av rulltårta, mums. Som kontrast fanns även frukt och bär som friskt inslag. Kulturombudet i Rkskteaterföreningen Ing-Marie Lindskog berättade om höstens aktiviteter på scen i Botkyrka. En nyhet var Afternoon Tea Teater i Segersjö sista söndagen i oktober och november. Ing-Marie frågade även om det finns någon som vill överta hennes uppdrag! Ove Persson i resegruppen berättade om höstens resa till Dalarna, där det finns platser kvar. Han sa också att lunchkryssningen den 13 augusti är fullbokad. Bra informationer.