Förening Tullinge
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Programrikt och välbesökt under årets sista månader

Stort tack till alla som deltagit i våra aktiviteter under året.

Några exempel på aktiviteter under senhösten:

Tullinge julmarknad 2 december!
PRO Tullinge hade ett bord Tullinge julmarknad den 2 december och gav information om vår verksamhet. Sy- och stickagruppen hade lotteri och försäljning av sköna alster som gruppen arbetat med under hösten. Gav guld till vår kassa och flera nya medlemmar.

Intressant historiebeskrivning på årets sista Elgentorpsträff 1 december!
Tullingebon Lotta Nordholm berättade om Elgentorps historia och framväxten av Tullinge under förra seklet, rikt illustrerat med gamla bilder från Tullinge. Flera av åhörarna kunde också berätta historier och anekdoter från gamla Tullinge.

Välbesökt träff med nya medlemmar 30 november!
Ett 30-tal nya medlemmar kom till välkomstträffen på Elgentorp och fick ta del av en presentation om PRO Tullinges verksamhet och Elgentorp. Härligt att vi fått så många nya medlemmar under året (totalt 65 till nu).

Nytta och nöje med Pecke Polis om bedrägerier 17 november!
Pekke polis blandade sina erfarenheter som polis med sång och musik. Mycket uppskattad Elgentorpsträff och tänkvärt om hur man undviker att bli lurad.

Medryckande och fullsatt på PROs kulturtisdag 7 november!
Det var högt i tak när rockorkestern Chuck Berry Mania hade sin rock and rollshow på Trädgårdstorp. Ingen satt stilla och flera dansade.

Titta gärna på bilder från våra aktiviteter på vår Facebooksida,
https://www.facebook.com/search/top?q=pro%20tullinge&locale=sv_SE Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Text: bs