Distrikt Stockholms län
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Vi laddar upp inför kampanjen Tillgängligt boende för äldre

Under våren laddar PRO Stockholms län upp för fullt inför distriktets stora kampanj Tillgängligt boende för äldre. Det vankas bland annat dialogmöten och ett seminarium där vi med representanter från Stockholms stad, Bostadsförmedlingen och Hyresgästföreningen kan diskutera hur vi kan få tillgängliga bostäder

Under februari har vi dialogmöten med ordförandena för PRO-föreningarna i länet, där vi frågar oss: Hur skapar vi en opinion för att bygga hissar? Hur påverkar vi för att bostaden inte blir ett fängelse?

I samband med ett informationsmöte om distriktets utbildningar den 14 februari informerar vi alla ordförandena om kampanjen

Den 22 mars inbjuds ledamöter i KPR (de kommunala pensionärsråden) och och andra alla intresserade till ett seminarium om hur vi kan få tillgängliga bostäder den 22 mars, där representanter från PRO riks, Stockholms stad, Bostadsförmedlingen och Hyresgästföreningen deltar.

Vid distriktets årsmöte den 11 april kommer även kampanjen att diskuteras.

Läs mer om kampanjen under Förtroendevald Öppnas i nytt fönster. i menyn.

Text: Ragnvi Svärd