Distrikt Stockholms län
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Spännande PRO-event den 8 mars

Ett spännande event äger rum på internationella kvinnodagen den 8 mars i ABF-huset i Stockholm. Åsa LIndestam, ordförande i PRO, leder ett rundabordssamtal med kvinnliga ordföranden för PRO-föreningar i länet, om hur pass jämställt PRO är. Vidare erbjuds underhållning med en Tina Turner-show och mingel.

Du som är kvinna och förtroendevald i en PRO-förening eller om du är vanlig medlem eller bara intresserad av våra frågor är välkommen som publik till detta spännande och intressanta event.

Eventet börjar med ett rundabordssamtal där Åsa Lindestam samtalar med de kvinnliga ordförandena om deras erfarenheter, funderingar och reflektioner om jämställdhet i PRO och vad som behöver göras.

Efter samtalet blir det en svängig underhållning om rockikonen Tina Turner med artister från Riksteatern.

Vi träffas i ABF-huset, Sveavägen 41, den 8 mars, klockan 14.30-1630. Eventet är kostnadsfritt med du måste anmäla dig snarast och senast den 27 mars till e-post info@stockholm.pro.se

Ps. Du som är kvinnlig ordförande och ännu inte har anmält dig till samtalet, anmäl dig snarast och senast den 27 februari till
e-post annika.lindblad-nieminen@stockholm.pro.se

Text: Ragnvi Svärd