Distrikt Stockholms län
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Grattis till vinnaren PRO Skarpnäck!

Vi säger grattis till PRO Skarpnäck som lyckades öka sitt medlemsantal med hela 10 procent och vann därmed distriktets medlemsvärvartävling september-december 2022.

På bilden ovan tar Marita Pihl i PRO Skarpnäck emot diplom av Elsie Mann (längst ut till höger), medlemsansvarig i PRO Stockholms län. Till vänster om Marita står Eva Tillman, kassör i PRO Skarpnäck, och längs ut till vänster står Annika Lindblad Nieminen, kanslichef på PRO Stockholm.

Prisutdelningen skedde i samband med en kick off för stockholmsdistriktets medlemsansvariga den 30 januari i ABF-huset i Stockholm.

PRO Skarpnäck lyckades öka sitt medlemsantal med hela 10 procent vilket innebär att föreningen med 159 medlemmar lyckades värva ytterligare 22 nya medlemmar på drygt tre måndader.

Föreningen är liten men uppger att de har många aktiva cirkelledare och har som motto att det är viktig med gemenskap och att ha roligt. Föreningen bjuder på fika varje fredag eftermiddag, fikabrödet har de bakat själva i lokalen. 15 cirkelledare driver aktiviteter som lband annat akvarellmålning, vävning, qigong, handarbete och matlagning för herrar.

Priset bestod av 25 skraplotter från PRO.

Text: Ragnvi Svärd