Distrikt Stockholms län
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Tips inför PRO:s friluftsdag 22 september

Tanken med en nationell friluftsdag är att skapa engagemang och gemenskap i PRO. Det är en dag då vi tillsammans kan utöva olika aktiviteter i naturen och helst locka till oss nya medlemmar.

Det är också en dag då vi kan samarbeta med andra organisationer som Korpen, Friluftsfrämjandet eller med någon person som brukar ordna guidade vandringar.

Friluftsdagen har visat sig vara en succé på många håll i landet, många har deltagit och aktiviteter har bevakats av media runt om i landet. Friluftsdagen den 22 september är också ett bra tillfälle att bjuda in utomstående i ”pensionsålder” och att värva nya medlemmar. Annonsera i lokalpressen, gärna där de tar in gratisannonser under på-gång-aktiviteter.

PRO har ställt samman ett inspirerande material med tips på aktiviteter och idéer. Ladda ner materialet ”PRO Hälsosam flyttar ut” via följande länk:

Länk till materialet. Länk till annan webbplats.

Kom ihåg att synas under friluftsdagen, visa att vi är aktiva PRO:are som är ute och rör på sig. Använd gärna PRO:s olika profilartiklar som t-shirts, kepsar, väskor och andra produkter. Välj bland produkterna i butiken och beställ i god tid:
Länk till PRO:s butik. Länk till annan webbplats.

Kom också ihåg att kontakta era lokala media, tidningar, radio och tv. Friluftsdagen brukar ofta väcka intresse hos media!

Text: Ragnvi Svärd