Distrikt Stockholms län
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Lyckad kampanj för våra frågor

Många stockholmare, unga om gamla, skrev på listor, gjorde tummen upp för våra intressepolitiska frågor i kampanjen den 4 maj. Kampanjen drevs på ett 50-tals platser av PRO-föreningar runt om i länet.

PRO-are höll i morgonrusningen vid stationer och trafikpunkter upp plakat med krav om att höja pensionen, se till att vi får en bättre äldreomsorg och en tandvård som vi har råd med. Över broar sträcktes banderoller med texten: Tuta för en höjd pension.
Syftet med kampanjen är att väcka opion hos stockholmarna och politiker inför valet i september.
Att kampanjen var lyckad, vittnar de många rapporter och bilder distriktet har mottagit. Läs mer här Öppnas i nytt fönster..
Radio Stockholm rapporterade också från kampanjen där Curre Hansson och Åke Allard, PRO Stockholms län, stod vid Skärmarbrink med en banderoll. Hör inslaget här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Text: Ragnvi Svärd