Förening Svenljunga

Medlemsmöte 24. november 2021

Besök från Hemsjukvården och Hemtjänsten.

Vi var18 medlemmar som hade mött upp och såg fram emot att träffa våra besökare från kommunen. Klockan 15.15 steg 3 kvinnor in och presenterade sig. Det var Lena Leu- Ross kommun ansvarig, Katharina Hallovale omsorgsutredare och Anna-Maria Svedberg centrala hemtjänsten. Dom hälsades varmt välkomna av våra medlemmar som såg fram emot att få ställa frågor och få bra svar när det gäller hemtjänst och andra viktiga saker gällande oss pensionärer. Det kom upp många frågor om hur man planerar en arbetsdag så att brukarna inte skall drabbas negativt, det kom också upp frågor angående att behöva betala för utebliven hjälp. Frågorna som togs upp var många och dom besvarades på ett bra sätt av de inbjudna, dom instämde också i att det funnits brister framförallt under pandemin. Jag kan inte redogöra för alla saker som sas, men mötet med kommunfolket rätade ut många frågetecken för oss. Så tack Lena, Katharina och Anna-Maria för att ni kom till vårat möte. Efter detta pratade vi om de svar vi fått samtidigt som vi attackerade kaffebordet. Även vårat julbord 1/12 kom upp och vi ser alla fram emot att träffas då. Efter denna trevliga samvaro tackade vi varandra och gick hem.

Gerhard Johansson Sekreterare