Förening Svenljunga

Grillträff Thilanderska Parken 14/7

En trevlig dag i en härlig park.

Vi hoppades kunna starta upp verksamheten igen efter pandemin. Vår grillmästare Mogens servade folket med det dom önskade av korv och hamburgare och det var inte lätt, för efter det långa uppehållet hade folket så mycket att prata om så dom verkade glömma Mogens där han väntade på beställningar. Förutom maten hade vi härlig underhållning av den eminente spelmannen Stig Svensson han hann med ett tiotal låtar innan himlen öppnade sig och han var tvungen att rädda spelverket. Förutom detta hade vi glädjen att gratulera vår ordförande Mauno Lundin som fyller 80 år den 17/7 med blommor och presentkort. Det var ca 12 medlemmar som njöt av att umgås på nytt och tyckte det var tråkigt att vi måste bryta när ovädret drog in, men lovade varann att försöka träffas på en PUB-kväll i augusti.

Vid pennan: Gerhard Johansson

Foto: Elin Bendtsen