Förening Svenljunga

Medlemsmöte 27. oktober 2021

Förslag till aktiviteter, cirklar och julbord. Hur lockar vi flera PRO'era till.

Christina hälsade medlemmarna välkomna och hoppades på ett givande möte där vi skulle komma med tips på kommande aktiviteter. Det dök upp många bra förslag b.l.a. att ha en cirkel om författare med anknytning till Svenljunga med omnejd. Likaså om de original som levt i Svenljunga samt de dialektala ord som finns i Kind, det kom även upp tankar om att få veta mer om Svenljungas tillkomst och utveckling. Tanken på friskvård kom upp det kanske skulle vara bra att bjuda in någon med denna kunskap ”när det gäller seniorer”. Utbildning i podd verksamhet efterlystes också så vi skall se vad vi kan göra. Efter dessa aktivitetsförslag gick vi över till att diskutera trevliga sammankomster som ett julbord någonstans, detta förslag togs emot med glädje så nu skall vi planera ett sådant, Gerhard fick i uppdrag att undersöka dom möjligheter som finns. Det dök även upp tankar på hur vi skall kunna locka till oss fler medlemmar, vi är dåliga på att marknadsföra oss. Vi måste ut i samhället och visa att vi finns t.ex sälja lotter och prata med folk och presentera tanken med PRO som organisation nere vid ICA det är troligen den enda vägen vi kan gå för att få folk intresserade av oss. Efter goa diskussioner och trevligt tjöt var kvällen till ända och vi styrde kosan hemåt.

Gerhard J