Förening Svenljunga

Årsmöte 29. September 2021

Onsdagen den 29 september hade PRO Svenljunga sitt årsmöte. 22 medlemmar hade mött upp för att delta i mötesförhandlingarna.

Mötet öppnades av vår avgående ordförande Mauno Lundin som därefter utlyste parentation över 4 bortgångna medlemmar. Christina Lisshammar Kihl läste en vacker dikt över dessa.

Därefter var det val till mötesordförande, Rune Johansson vår förra distriktsordförande i PRO valdes till detta uppdrag.

Valen som sedan följde flöt på utan problem Christina Lisshammar Kihl valdes till ny ordförande på 2 år efter avgående Mauno Lundin som innehaft detta uppdrag sen 2007 fram till i dag, i sammanlagt 14 år har han lett PRO Svenljunga på ett fantastiskt sätt. PRO Svenljunga tackade Mauno Lundin för detta genom en gåva, detta var en ordförande klubba special samt en tavla som relaterade till hans år på ordförande posten.

Efter detta avslutade Rune mötet och bjöd fram till kaffebordet.

Vi hade också besök av Sten-Åke Ruud från Svenljunga Boule förening, han bjöd in oss för att testa denna sport.

Kvällen avslutades med kaffe och ett par fantastiska smörgåstårtor.

Vid pennan. Gerhard Johansson Foto: Mogens & Elin Bendtsen