Förening Målsryd - Gånghester

PRO Nytt

PRO Nytt är ett medlemsblad som kommer ut med

8 - 9 nr per år

PRO Nytt 3

Medlemsmöte den 26 april

Medlemsmötet fredagen den 26 april Kl 14.00 på café 9:an kommer att redovisa vårens aktiviteter och planerade resor. Dessutom medverkar Catharina Svensson från Navet Borås Science Center med diverse experiment. Eftermiddagen avslutas med fikapaus och lotterier. Välkomna!

Nya aktiviteter

Måndag kl 15:00 den 8 april, 22 april och 6 maj ordnar PRO Gånghester en Läs och res studiecirkel om Fritiof Nilsson Piraten. Vi träffas i samlingssalen på Café 9:an. Intresset har varit stort och cirkeln är fullbokad.

Onsdag kl 15:00 den 8 maj och två följande onsdagar träffas vi i samlingssalen på Café 9:an och dansar bugg! Kaffe finns att köpa i pausen. Alla är välkomna till denna dansafton.

PRO Vetarna

Vårt otroligt duktiga lag i PRO Vetarna, har nu vunnit alla matcher och kommer att möta Horred och Torestorp/Älekulla i en distrikts final tisdagen den 21 maj kl.16.oo iKulturhuset Skene. Vi hoppas att alla som vill heja fram PRO Målsryd/Gånghester ställer upp denna tisdag i maj. Om det är någon som känner för att skriva hejar-ramsor inför distriktsfinalen tar lagledaren tacksamt emot detta.

Mötesplats Gånghester

Alla är välkomna till evenemang och aktiviteter för seniorer på mötesplats i Dannike, Gånghester och Äspered med sittande yoga på stol i lugnt tempo. Yogan fortsätter som tidigare på Café 9:an tisdagar kl. 10.00 – 11.00. mer information om alla mötesplatser finns på anslags-tavlan på 9:an.

Kommande aktiviteter

Lördagen den 27 april kommer Café 9:an att vara öppen för fika och loppisfynd. Dagen blir också öppen för loppmarknad i samhället.

Föreningen traditionella våravslutning blir torsdagen den 16 maj förhoppningsvis med soligt väder.

Föreningen kommer att göra en kortare resa i andan av Gårdarna runt sjön. Det blir som tidigare år en resa för alla som ställt upp och jobbat i cafét samt utdelare av PRO nytt. Alla medlemmar i PRO i Målsryd-Gånghester inbjuds också att följa med fredagen den 31 maj.