Förening Målsryd - Gånghester

PRO Nytt 4

Äggaslaget den 14 april

Glädjande nog kommer det traditionella ”Äggaslaget i mattcurling” att genomföras på skärtorsdag och alla som vill och kan är välkomna att vara med på denna interna curlingmatch.

Äggaslaget” i mattcurling är en enkel turnering och numera också en riktigt traditionsbunden mixad turnering, med 2 personer i varje lag. Turneringen hålls en gång varje år i PRO:s lokal på 2:an. Påskmust med ägg och sill smörgås blir en lämplig avslutning på turneringen och inledning till Påskhelgen.

Skräpplockardag den 19 april

När våren närmar sig kan det nu vara lämpligt plocka skräp runt Café 9:an och alla som kan och vill är välkomna att hjälpa till, tisdagen den 19 april kl.10.oo. Föreningen har anmält sig till Borås Stads kampanj ”Håll Sverige rent”. Ta med handskar, resten ordna vi. Vi kommer att ha skräpplockarstänger och sopsäckar för ändamålet. Alla som är med och hjälper till bjuds på fika efteråt.

Ny-Vårsrevyn 23 april

Göran Sandbergs revy Ny-Vårsrevy på Saga teatern lördagen den 23 april kl. 15.oo är fullbokad och biljetterna kommer att delas ut på 9:an senast den 19 april på skräpplockardagen eller på Saga teatern i samband med föreställningen.

Medlemsmöte 29 april

På medlemsmötet fredagen den 29 april kl. 14.oo kommer vi bl.a. att ta upp frågan om vårens aktiviteter som våravslutning ev. bussutflykt nya cirklar m.m. Skandia-mäklarna genom Markus Linden kommer också att medverka på mötet för att informera om vad man bör tänka på i samband med husförsäljningar och flyttning. För musikunderhållningen står Jörgen Larsson. Välkomna!

ABF cirklar/aktiviteter

Vi har för avsikt att starta läse-resecirkel/Bokcirkel till hösten. Finns det andra intressen på aktiviteter som ni kanske tycker vi ska ordna,

t.ex sömnad, hantverk, svampkurser, bordtennis?

Är det någon som är intresserad? Hör av er till Gunilla Arvén

Tel 0705-226415 eller mail till gu.nar1@live.se