Förening Flen

28 sep Medlemsträff

PRO Flen.

Onsdagen den 28 september hade Flens PRO-förening sin första medlemsträff för hösten. Drygt 60 personer var sugna på att träffas och umgås igen. Bosse Karlsson rapporterade från senaste KPR (kommunala pensionärs rådets) träff där bl.a. Gårdssjöstrandbygget hade diskuterats och hur det ser med köerna till de olika boendena för äldre som finns i kommunen.

Vi informerade om projektet Säker@digitalt som riktar sig till alla seniorer i kommunen. Varannan måndag jämna veckor träffas vi i bibliotekets hörsal kl. 10-12. Lite information om resor hann vi med också innan kaffet och mackan serverades.

Vi hälsade med glädje 4 nya medlemmar välkomna till oss.

Därefter var det dags för lottdragning på ”Friskvårdskorten” och även på de vanliga lotterna. Det var ett antal som gick hem med trippelskrapslotter samt hemgjord sylt.

Vid tangentbordet/Hjördis