Förening Flen

20 och 22 september Friluftdagar

PRO Flen.
Ut i skogen ska vi gå ......... ! Friluftsdag/
Trivselträff till Brukssjön och Bruksdammarna tisdag 20 september. Samling vid vår lokal för samåkning till Edströmsvallen, Hälleforsnäs.
Vi var drygt 40 medlemmar som kom till dagens vandring. Gott humör och ryggsäckar med. Vädret var perfekt för en vandring.
Vid gick de fina spängerna fram till den vackert belägna rastplatsen, vilken ligger på en udde ut i sjön. Då kom även solen fram. Rejäla bord med bänkar finns att tillgå. Knutte och Bala fixade grillen. Det dröjde inte länge innan de första korvarna var på plats. Grill-och kaffedoften spred sig över udden. Aldrig smakar en korv så gott som ute i naturen.
Hemgång runt sjön. Vi hann även med att se några röda näckrosor innan kylan tar dem. En mycket trevlig vandring och samvaro.

Frilufts/idrottsdag 22 september.
Öppet hus/prova på hölls Bangolf i Sveaparken