Förening Mariestad

3D-kort - Decoupage

Reportage från cirkeln ”3D-kort, decoupage”

Visst har man hört talas om decoupage tidigare men aldrig brytt sig om att ta reda på vad ordet egentligen betydde. Men nu var det dags. Jag blev inbjuden att ta bilder på en cirkel som hette

”3D-kort, decoupage” som bedrivs i ABFs lokaler på Stockholmsvägen.

Ordet découper är franskt, och betyder helt enkelt att klippa ut. Man klipper ut motiv från ett eller flera ark och dekorerar olika föremål genom att montera det med lim. Den egna fantasin sätter gränsen för hur snyggt och komplicerat det färdiga decoupaget blir.

Lisbeth Andersson är cirkelledare och hon ser till att det finns tillräckligt med varierande snygga motiv att välja mellan för deltagarna.

Tog några bilder som visar vilka av våra medlemmar som tycker att det roligt att överraska sina ”nära och kära” med ett personligt, vackert gratulations-eller inbjudningskort som bara finns i ett exemplar i hela världen.