Förening Mariestad

Verksamhetsplan

VERKSAMHETSPLAN FÖR PRO MARIESTAD 2023

PRO Mariestad är enförening ansluten till Pensionärernas Riksorganisation och har enligt stadgarna tilldelats uppgifter som närmare utvecklas i nedanstående verksamhetsplan.

PRO Mariestad kommer att under 2023 arbeta för

att handlägga medlemsfrågor i enlighet med riksorganisationens beslut och stadgar

att bevaka och driva pensionärernas intressefrågor i kommun och region genom att vara aktiv inom PRO:s samorganisation i Mariestad kommun.

att sträva efter att fånga upp våra medlemmars önskemål och idéer

att ha fortsatt bred verksamhet som våra pensionärer kan ta del av och finna glädje och trygghet i vår förening.

att med ett varierat program göra medlemsmöten attraktiva att besöka . I möjligaste mån ska mötesdeltagarna kunna delta aktivt, t ex i allsång, sittande gymnastik, musikgissning.

att tillsammans med ABF ta fram ett innehållsrikt studieprogram. I möjligaste mån ska medlemmars idéer om nya studiecirklar tas till vara.

att fortsätta utvecklingen av friskvårdsaktivitetema och erbjuda utbildning till medlemmar som vill bli ledare för en aktivitet.

att utveckla och utöka samarbetet med övriga pensionärsföreningar i kommunen när det gäller resor och andra aktiviteter.

att ta till vara idéer och förslag till medlemsvärvning som kommer från riksorganisationen, andra PRO-mreningar och från våra medlemmar.

att utveckla och underhålla vår hemsida så att vi får många besökare.

att marknadsföra oss genom deltagande i seniormässa, arrangera öppet hus och studieinformation en gång under året samt ordna program för dem som inte bor hemma.

att en gång under året anordna födelsedagsfest för de som fyllt 85, 90, 95, 100 år och mer under året.

att ge ut en medlemstidning minst en gång under året.

att aktivt arbeta för att pension och arbetsinkomst beskattas lika.