Förening Götene

Medlemsträff 2210

Jubileumstårta

2022-10-26

PRO-Götene firar 75 år med "Kafferep".

Onsdagen den 26 oktober höll PRO Götene sitt 75-års jubileum med Kafferep, 7 sorters kakor o Tårta.

Ordföranden Gun Gustavsson berättade vad som hänt i föreningen från 1947 fram till 2022, med detta hälsades alla välkomna speciellt representanter från grannföreningarna PRO Lidköping, Vinninga, Kinnekulle, Skara och PRO Distriktet. Gåvor till jubilaren överlämnades av de gästande föreningarna. Därefter var det musikunderhållning av syskonen Hugo o Elsa Ljungkvist. De bjöd på både låtar skrivna av Hugo och välkända pop o Rock låtar som publiken sjöng och klappade i takt till. Som avslutning framfördes ett "Creedence" medley.

I en paus serverades kaffe kakbuffé som avslutdes med tårta, allt hembakat av medlemmarna.

De som bakat uppmärksammas på scenen för sitt arbete. Mötet av slutades med lotteridragning. Kakor som inte gått åt auktionerades ut.

Text: Göran Lann