Förening Götene

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

PRO-Möte 23 mars 2022 Equmeniakyrkan

Vår nya ordförande Gun Gustafsson hälsade alla välkomna.

Till mötet hade 38 medlemmar mött upp.

Ann-Sofie Sandell meddelade att Trivselgruppen startar upp 6 och 20 maj kl 14.00 i ABF-lokalen.

Seniordansen startar eventuellt upp 15 september.

ABF har stick- och virkevent i Lidköping 2 april kl 12-16

Vera Börjesson meddelade att Promenadgruppen startar 5 april 10.00 och man träffas som vanligt på Solbacken.

Den 18 maj kl 14-16 kommer vi att ha PRO-möte på Källby Äventyrsgård. Alla ska kunna vara med. Ingen ska ha ondare när man åker hem än när man kom. Kostnad 200:-, alla får priser. Kaffe och kaka kostar 30:-, PRO bjuder på korv och bröd. Vi ordnarmed samåkning.

Elisabeth inbjöd alla att pröva på Boule som vi spelar måndagar och onsdagar kl 13.30 bakom Helenagården. Hon informerade också om turerna kring boulelokalen i Centrumhusets källare.

Vi meddelade att Torgny Carlsson har valt att ingå Studiekommittén.

Vi behöver komplettera styrelsen med ytterligare en ersättare i styrelsen.

Vera Börjesson hade satt ihop ett Musikkryss, alla sjöng glatt med i de populära sångerna. Man vann inga prisar, bara äran. Men alla var lika bra på att göra krysset.

Vi hade Bikupor angående önskningar om möten, aktiviteter, resor mm, underhållning.

Möteskommittén hade gjort vacker vårdukning och gjort goda smörgåsar med kaka till kaffet.

Under mötet såldes två lotterier med populära vinster.

Gun hälsade alla välkomna till nästa möte, 20 april, då Lars-Inge Blyh kommer och visar film och Smulans förskola sjunger vårsånger.

Tänk på att om man tar med en vän så är det gratis fika på första mötet.

Gun avslutade mötet

Text: Elisabeth Axelsson