Förening Götene

Medlemsträff 20 april 2022

Medlemsträff i Equmeniakyrkan 20 april 2022

Minnesanteckningar PRO-möte 20 april 2022

Gun öppnade mötet och hälsade alla välkomna. 35 st deltog.

Barn från Förskolan Smulan inledde med att sjunga vårsånger.

Lars-Inge Blyh visade bilder och berättade om en resa till Centralasien som är en del av gamla Sidenvägen.

Han tog oss genom länderna Turkmenistan, Uzbekistan, Kazakstan, Kirgizistan och Tadzjikistan.

En intressant resa.

Efter god fika med smörgås och bakelser följde information.

Vi har en del vakanta uppdrag efter Bengt Bergqvist och Jan Ekman.

• Vi behöver ha någon som är intresserad av att vara med i Bions arbetsgrupp
  • Vi behöver ha en reseansvarig
  • Vi behöver ha ytterligare en till Veteranvetarna, Carina Fasth tog detta uppdrag
  • Vi behöver ha någon som är Konsument- och Miljöansvarig
  • Det behövs hjälpande händer till Seniordagen i Parken 15 september 2022 (3 personer till parkeringen, 2 personer till entrén och några personer till Montern som delas mellan Hällekis, Källby och Götene.

Torgny, Göran och Dennis tar parkeringen

Ulla-Britt och Vera tar entrén

Elisabeth, Lisbeth P och Gun tar Montern

• PRO som organisation fyller 80 år. Det kommer att vara Jubileum i Falköping den 23 augusti. Buss går från Källby, Hällekis och Götene, kostar ingenting. Man kommer att kunna köpa mat och fika. Anmälan krävs. Återkommer med mer information.
  • Trivselträffarna 6 och 20 maj kl 14.00 i ABF:s lokaler kommer att drivas som studiecirkel under ämnet Livsåskådning. Man bjuder på enkel fika.
  • Promenadgruppen tisdagar kl 10.00 vill gärna ha fler deltagare.

Nästa möte är på Källby Äventyrsgård den 18 maj kl 14-16. Det är lekar som ej är fysiskt krävande, alla ska må bra. Kostnad 200:- och vi får korv och bröd, vi kan köpa kaffe och kaka. Vi träffas vid Susannes Body shop för samåkning kl 13.30

Text: Elisabeeth Axelsson