Distrikt Skaraborg

Vitsippa

Foto Sten Ljungström

PRO-distriktet Skaraborg bildades den 30 maj 1963

Välkommen som medlem i någon av våra föreningar. Att vara medlem i en PRO- förening innebär att Du är med i en vital organisation för alla Sveriges pensionärer. PRO driver rakryggat pensionärernas intressen och erbjuder medlemmarna en mötesplats för gemenskap, personlig utveckling, glädje och hälsa. Gå med i PRO, det lönar sig på många sätt.
PRO är en religiös och partipolitisk obunden folkrörelse, där alla pensionärer (även förtids och avtalspensionärer) med maka/make eller sambo är välkomna som medlemmar.

All verksamhet på Skaraborgsdistriktet leds av distriktstyrelsen som är utsedd av årsmötet. Varje förening leds av sin lokala styrelse. Verksamheten har tre stödteam (IT/Data-team, Kansliteam och Utbildningsteam. Den operativa verksamheten består av tre resursteam (Socialt team, Friskvård/Hälsoteam och Medlemsteam)som själva kan dela in sin verksamhet i mindre grupper

Denna sida uppdaterad 2023-07-04.

FÖRENINGAR
RESOR