Förening Landskrona Västra
Bild från Christiania

Foto Ingegerd Ask-Andersson

En trevlig dagstur till vårt grannland Danmark

Den 4 resp. 9 maj fylldes en buss med förväntansfulla medlemmar.

Vi startade dagen kl. 08.00 och begav oss söderut mot restaurang Lillgården i Åkarp. Här avnjöt vi en god frukostbulle och kaffe. Mätta och belåtna åkte vi vidare mot Danmark över Öresundsbron.

Målet var Christiania, ca. 35 hektar stort och ligger i ett grönskande område, på båda sidorna av den gamla vallgraven i stadsdelen Christianshavn. Fristaden drar till sig massor av besökare, som lockas av spänningen och mystiken kring denna säregna stadsdel och dess invånare. Även vi lockades dit denna dag och vi fick en guidad visning. Efter ett mycket spännande besök åkte vi vidare till Bakken. Här åt vi en god lunchbuffé och hade även tid att spatsera i parken på egen hand. Framåt eftermiddagen var det dags att åter åka hemåt. Denna gång via Helsingborg-Helsingör. Det blev en mycket givande och uppskattad dag !

Bild från Christiania

Interiör från Christiania

Foto: Ingegerd Ask-Andersson

Karin Henriksson åker cykel!

Foto: Ingegerd Ask-Andersson

Rune Andersson åker cykel!

Bild från Bakken!