Förening Landskrona Västra

Vår historia

PRO Landskrona Västra bildades 18 maj 1982

PRO Västra i Landskrona är en av mer än 1300 PRO-föreningar runtom i Sverige. På riksplanet är PRO en viktig och inflytelserik organisation. Hos oss i Landskrona är PRO Västra viktig och inflytelserik genom vårt kontaktnät med stadens politiker, med de andra PRO-föreningarna och med Skåne-distriktet.

Det händer mycket, och det händer snabbt i politiken just nu. Vi bevakar allt som berör pensionärer med skarp blick, och agerar både lokalt i Landskrona, och på regions- och riksnivå.

Allt fler upptäcker vår breda och uppskattade verksamhet. Den spänner över alltifrån medlemsmöten med musik, kultur och aktuella samhällsfrågor, till aktiviteter som bridge, dans, golf med mera. Idéer till nya aktiviteter är alltid välkomna från nuvarande och blivande medlemmar.

Vår förening har Landskronas bästa lokaler i Västra Fäladens Folkets Hus. Välkommen in varje helgfri måndag kl. 10.00 - 12.00. Vi bjuder på fika och berättar mera om föreningen och inbjuder dig att bli vår senaste medlem.