Förening Landskrona Västra

Foto: Britt-Marie Fridolf

Bild från Borstahusen

KPR eller Kommunala Pensionärs Rådet

Nu är det dags att lämna in förslag på personer som är medlemmar i PRO i Landskrona kommun som vill vara med i KPR 2023-2026.

Inför KPR-mötena träffas KPRs arbetsutskott som består av 4 ordinarie ledamöter.

Föreningarna bör utnyttja ledamöterna för rapporter och diskussion om KPR-frågor på medlemsmötena. Föreningarna bör också diskutera frågor som är viktiga att lyfta i KPR. Enskilda medlemmar kan också kontakta KPR-ledamöterna.

Ebba-gruppen har arbetat med prissättningen av lunch på träffpunkterna. Resultatet blev en subvention för pensionärer med 31 kronor per dag vid köp av häfte med 10 kuponger. Ett häfte kostar 560 kronor för enstaka luncher kostar 87 kronor.