Förening Härslöv

Medlemsträff 9 april

PRO Härslöv har haft medlemsträff tisdagen den 9 april 2024. Vi var ett 30-tal medlemmar, som hade kommit till detta. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till Olle Rasmusson, som är ny medlem, samt till aktivitetssamordnare Michelle Nilsson och senior-
vägledare Zada Catak som kommer från Omsorgsförvaltningen.

Information:
Skånenytt. Ordförande läste månadens citat mm ur Skånenytt.
”Ingvars Lunch” Måndagen den 22 april träffas vi på Söderåsens Värdshus, Billesholm.
Våravslutningen blir tisdagen den 14 maj kl. 13.00. Anmälan och betalning senast lördagen den 4 maj till Elsie Andersson, kontant eller swish till PRO Härslöv. Kostnad kr 150:-.
Tag gärna med vänner och bekanta, medlemmar från andra PRO-föreningar. För dessa blir kostnaden kr 220:-.
Robo-kocken kommer och serverar Tuppbröst med duchessetoppar, apelsinsås, baconstekta grönsaker och äpplesalsa. Därefter blir det sång- och musikunderhållning av ”Nilsson Famely”.
Boulen planerar vi att starta 21 maj, om vädrets makter är oss nådiga.

Därefter blev det dags för fikat. Under tiden sålde vi även lotter till vårt lotteri, med bl.a. skänkta vinster.

Sedan informerade representanterna från Omsorgsförvaltningen vad de sysslar med, vad och hur de kan hjälpa oss, även vi som bor ute på landet. De lämnade en hel del broschyrer om olika föredrag och aktiviteter.

Anne-Marie Nilsson och Anita Hellström gick runt bland de närvarande och visade på telefonerna hur man kan ta sig in på vår hemsida mm.

Efter denna trevliga eftermiddag så kunde vi alla nöjda och belåtna bege oss hem.

Anita Svärdh