Förening Härslöv

Vårfest 14 maj

PRO Härslöv har haft sin sista medlemsträff för våren 2024 tisdagen den 14 maj. Vi var ett 60-tal personer som hade anmält oss till denna. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Denna dag har vi bjudit in vänner och bekanta,
medlemmar från andra PRO-föreningar etc. Det är roligt att så många vill komma
till oss, så Folkets Hus var i det närmaste fullsatt. Ordförande vände sig speciellt till Robert ”Robo-kocken” Persson som denna dag skall servera en delikat måltid
bestående av ”Tuppbröst med duchessetoppar, apelsinsås, baconstekta grönsaker
och äpplesalsa”. Våra underhållare ”Nilsson Famely” från Svalöv hälsades också
välkomna.

Information:
Skånenytt. Ordförande läste månadens citat mm ur Skånenytt.
Vi har nu fått ny ordf. i PRO Skåne distriktet Anders Magnhagen.
Avgående ordf. Marianne Nilsson, kommer att stanna kvar som ordförande i sin förening och som ledamot i förbundsstyrelsen, där hon är vald till nästa kongress 2026.
”Ingvars Lunch”: Måndagen den 3 juni träffas vi på Vasatorps GK, Vasatorpsallén, Mörarp, kl. 13.00. Anmäl senast veckan innan till ordf. Anne-Marie Nilsson.
Boulen kommer vi att starta tisdagen den 21 maj kl. 14.00. Vi kommer att vara på Boulebanan, Idrottsplatsen i Tågarp, Kläsingevägen 1.
PRO Sandvången bjöd in oss att följa med på deras utfärd till IKEA Museum i Älmhult. Denna resa blev tyvärr inställd pga för lite intresse.
Bengt Zander hade representerat PRO Härslöv på distriktets Årsmöte i Malmö. Han rapporterade därifrån.

Efter denna information blev det så dags äta av den delikata måltiden som Robo-kocken tillagat. De flitiga PRO-arna såg till att alla fick varm mat. Sorlet tystnade
och man bara njöt av måltiden.
Så blev det då dags för Nilsson Famely att underhålla oss. Några av de dansanta herrarna bjöd även upp till dans.
Därefter blev det dags för fikat. Under tiden sålde vi även lotter till vårt lotteri med bl.a. skänkta vinster. Vi lottade även ut blommorna som prydde borden.
Efter denna trevliga eftermiddag så kunde vi alla nöjda och belåtna bege oss hem.

Anita Svärd