Förening Härslöv

Medlemsträff 14 mars

PRO Härslöv har haft medlemsträff tisdagen den 14 mars januari 2023. Vi var ett 30-tal medlemmar, som hade kommit till detta. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till PRO Häljarps Line-Dance, som skall dansa för oss.
Hon informerade om det Mobila Teamet, som finns i Landskrona. Det är ett pilotprojekt, som skall skapa en trygg, tydlig och tillgänglig vård för patienter bosatta i Landskrona kommun och som kan vårdas i hemmet i stället för på sjukhus. Teamet består av läkare, sjuksköterskor, kurator och sekreterare.
Hon sade även att ”Ingvars lunch” kommer att vara på Byakrogen i Svalöv, måndagen den 27 mars kl. 13.15. Anmäl senast 20 mars till Ingvar.
Därefter blev det dags för fikat. Under tiden sålde vi även lotter till vårt lotteri, med delvis skänkta vinster.
Sedan blev det dags för de 9 Line-Dancarna att underhålla oss. Detta gjorde de med stor inlevelse och takt och bravur.
Efter denna trevliga eftermiddag så kunde vi alla nöjda och belåtna bege oss hem i det vackra vädret.

Anita Svärdh