Förening Härslöv

Julsamkväm 5 december

PRO Härslöv har haft medlemsträff med Julsamkväm tisdagen den 5 december 2023. Vi var ett 35-tal medlemmar, som deltog i detta. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till Per-Åke Nilsson, som skulle underhålla oss med sång och musik.

Ordf. tackade Ingvar Axelsson med en gåva, för hans stora engagemang i ”Ingvars Lunch”. Även Hans Lundin blev ihågkommen med en gåva, för att han ordnat den trevliga utfärden till Ängelholm med omnejd i höstas.

Därefter blev det dags för ”Jultallrik” med alla tillbehör.

Sedan blev det Per-Åkes tur att underhålla oss med sång och musik av välkända örhängen. Han drog även ett par trevliga vitsar för oss. Några dansanta PRO-herrar passade också på att ta en svängom med damerna. Vi sjöng även ett par julvisor som innehöll lite ironiska texter som Gull-Britt Lindegren bidragit med. Stämningen var på topp.

Vi drack sedan kaffe med hembakt. Margit Löfström hade bakat bullarna med och utan saffran och Kerstin Wilson musslorna. Allt detta smakade så gott.

Det blev även dragning i det stora lotteriet med ett 40-tal skänkta vinster. Vi lottade också ut julstjärnorna, som prydde borden.

Nästa medlemsträff blir tisdagen den 9 januari kl. 14.00. Då kommer Kommunpolisen och informerar oss bl a om bedrägerier, samt hur vi kan undvika dessa.

Därefter skildes vi åt efter att vi haft en trevlig eftermiddag.

Anita Svärdh