Förening Härslöv

Medlemsträff 12 september

PRO Härslöv har haft sin första medlemsträff för hösten tisdagen den 12 september. Vi var ett 30-tal medlemmar som hade kommit till detta.
Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till Gun-Britt Christensson, som idag skall visa oss lite blomster-arrangemang. Därefter var det glädjande att denna eftermiddag även kunna hälsa tre nya medlemmar välkomna. Hon avslutade med månadens citat: ”Våld är den odugliges sista utväg.”

Ordföranden lämnade följande information:
”Ingvars lunch” kommer att vara på ”Kompassen” i Borstahusen, måndagen den 18 september.
Lördagen den 23 september kl. 10 – 14 är det Hälsans Dag på Kasernplan.
Onsdagen den 27 september kl. 11 – 14 blir det PRO:s Friluftsdag på Citadellområdet i Landskrona.
Måndagen den 30 oktober kl. 14.00, Stora Festsalen, Folkets Hus, Säbygatan, Landskrona. Uppträde av"ståupparen" Martin Svensson. Pris kr 100:- inkl. kaffe och tårta. Köp biljett av vår kassör Elsie Andersson.

Därefter blev det dags för fikat. Under tiden sålde vi även lotter till vårt lotteri, med delvis skänkta vinster.

Sedan blev det Gun-Britt Christenssons tur att med stor bravur binda olika blomsterarrangemang. Man kan många gånger med enkla medel få fram vackra arrangemang. Det gäller då förstås även att ha bra teknik. Placera de olika stjälkarna på rätt sätt. Håll blommorna i vänster hand och sätt därefter in de olika blommorna och kvistarna och avsluta med ett band. Det gäller att vara försiktig, då man snurrar runt bandet, så man ej bryter någon av blommorna. Snart fylldes bordet av det ena vackrare arrangemanget efter det andra. Flera av medlemmarna köpte också av dessa, att ta med sig hem. Även Föreningen köpte att ha som vinster i lotteriet.

Ordf. tackade alla, som hade köpt lotter, skänkt vinster etc. och gratulerade vinnarna

Efter denna trevliga och givande eftermiddag så kunde vi alla nöjda och belåtna bege oss hem i det vackra höstvädret.

Anita Svärdh