Förening Everöd & Ö Sönnarslöv.

Boule

Avslutning på 2022-års Boulespel

Foto: Ami Frick

Fredagen den 21 oktober 2022 var det avslutning på årets Boulespel. Det
startade med en omgång boule för att sedan övergå till ett färgglatt, festligt
dukat bord där alla lät sig väl smaka utav en buffé från Mjelarasten. Bo Frick tog
fram sitt dragspel och spelade både nubbe- och vinvisor till maten.
Efteråt bjöds det på kaffe och hembakad kaka och allsång och stämningen var
mycket god.
Ett stort tack till Gull-Britt, Östen, Sten och Anita för en härlig kväll!

Se bildspel HÄR!

Avslutning på årets Boulspel (2021)

Foto: Tom Backman

Fredagen den 29 oktober 2021 och avslutning på årets Boulespel.
Vi startade kvällen med fint väder, soligt och varmt. Vi spelade en omgång Boule för att sedan gå över till ett festdukat bord som Anita och Östen fixat. Alla 20-talet deltagare tog för sig av en jättegod smörgåstprta och mellan tuggorna tog Bo Frick fram dragspelet och bjöd till allsång med liten "nubbe" för den som så ville. Mycket trevligt. Senare blev det givetvis kaffe och en god hembakad kaka som Anita och Östen bidrog med. Ytterligare sång och musik, en trevlig samvaro med många härliga skratt, speciellt när "Bosse" och "Pelle" gjorde ett försök att ta bort vårtan. Se video nedan.
Ett stort Tack till herr och fru Olsson från oss alla som var med!

Boule

Boule på fredagar kl 16.00

På fredagar klockan 16.00 träffas vi under trivsamma former och spelar boule vid föreningens egen boulebana vid Skogsgläntan (bak idrottsplatsen)
Kontakta gärna Östen Olsson 0705-33 81 75 eller Gull-Britt Larsson 0706-64 17 55

Vinnare. Ffoto: Anita Olsson

Efter en trevlig fredagskväll med tävling i Boule på natursköna Skogsgläntan utsågs en vinnare och det blev Gull Britt Larsson. Övriga som kom på pallen var Tom, Christer o Östen. Kvällen avslutades med grillning.

Text: Östen Olaaon