Förening Everöd & Ö Sönnarslöv.

Om oss och Vår Förening

Vi är ca 209 medlemmar, med upptagningsområde från Kristianstads kommuns alla orter. Många medlemmar och god tillgång till lokaler gör att vår förening hagr goda förutsättningaratt vara som en aktiv förening.

Vår föreningslokal rymmer 50 personer och är placerad i f.d. Everöds kommunhus, nära kyrkan.
I denna lokal genomförs bl.a. allsång.

Lokalen är tyvärr ej handikappanpassad

Vid våra medlemsmöten samlas vi i Everöds församlingshem. Många medlemmar kommer till dessa möten. Det bjuds på gratis fika. Mycket uppskattade möten.

Lokalen är helt handikappanpassad med rullstolsramp, hörslinga m.m.

Kommunens alla delar, med bl.a. "Kristianstads Vatterike", används för promenader och andra utomhusaktiviteter.
Mötesplatsen vid "Skogåsas äldreboende" träffas intresserade för bl.a. Matlagning, Kurser, Canastaspel, Bingo och Styrelsemöten. Sedan våren 2014 har vi tillgång till ett gym med flera olika träningsmaskiner.

I övrigt finns det flera andra aktiviteter pågående under året. (Kalender kommer att publiceras på hemsidan så småningom)

Boule och Boccia spelar vi på Everöds Idrottsplats.

Våra fester och andra medlemsträffar är oftast i Scoutstugan.

Flera gånger varje år åker vi på korta och långa resor, endagsutflykter och flerdagsresor. Mycket uppskattat.