Förening Klippan

Minnenas Museum 2023-09-21

Torsdagen den 21 september.

Resan är inställd, för få anmälda.

Följ med på en dagsutflykt till Minnenas Museum m.m.

Följ med på denna dagstur där vi först beger oss till Gåsapågarna på Bialitt. Här blir vi serverade kaffe och fralla. Turen går sedan vidare till Minnenas museum. Här finns gamla bilar, leksaker och mycket annat fint att titta på. Vi åker därefter till Elisefarm. Elisefarm var från början en utgård till Bosjökloster slott. Sedan dess har det hänt en hel del, år 2005 invigdes Elisefarm Golf Club som idag är en komplett anläggning med hotell, restaurang, golfbana, SPA, festsal och konferens. Mätta och belåtna åker vi till Gamlegård i Billinge där vi får en visning. Vi avslutar vår dag på Lotta på Åsen med kaffe och paj.

Pris per person vid minst 25 personer: 850 kr

Pris per person vid minst 35 personer: 795 kr

Pris per person vid minst 45 personer: 760 kr

Så fort vi kan se exakt pris meddelas det på hemsidan samt via mail till de som vi har mailadress till.

Vi reser från ICA Kvantum kl 07:55 och från Torget 1A kl 08:00.

Hoppas att ni tycker att detta verkar intressant!

Skriv ev allergi under Anmärkning. Information: Gunnel Lundin 072-524 65 63.

Det är nyhetssajten Newsworthy som sammanställt statistik över tusentals turistmål i Sverige som betygsatts på Googles karttjänst Google maps. Där finns cirka 8 300 platser som klassificeras som turistattraktioner men sajten har valt ut de cirka 3 400 platser med som minst 30 recensioner.

Ensamt i topp i Höör är Minnenas museum med betyget 4,8 på skalan 1-5. Ett poängantal som bara 0,6 av de svenska turistattraktionerna på Google maps uppnår, enligt Newsworthy. Betyget baseras på 92 recensioner den 24 juli 2023.

– Det känns jätteroligt, säger Bertil Lindahl, en av grundarna.

Museet hade officiell invigning påsken 2018. Det grundades och drivs av paret Bertil Lindahl och Margit Hansen med museiteknikern Ola Sjögren vid deras sida.

Anmäl deltagande senast 20 augusti. OBS! Kontrollera så du skriver in rätt mejladress!

Betalning ska finnas på PRO Klippans bankgiro: 5665-2274
eller Swish: 123 537 23 21 senast den 7 september.
Ange Minnenas museum och betalarens namn.