Förening Klippan

Grease på Kristianstad teater 2024-09-29

Grease på Kristianstad teater. Foto: Cesare Righetti

Följ med till Kristianstad teater 29 september och upplev musikalen Greace.

Många har säkert sett filmen Grease med John Travolta och Olivia Newton-John i huvudrollerna.

Filmen baseras på en musikal och i höst sätts den upp på Kristianstads teater.

Vi har fått biljetter till en eftermiddagsföreställning den 29 september. Som vanligt äter vi lunch före föreställningen.

Lunchrätt måste beställas, välj mellan:

Lunchalternativ

Kr vid minst 35 personer

Kr vid minst 45 personer

Färsk smörstekt laxfilé med ett krämigt täcke av färskost, serveras med rostade rotfrukter.

Kalvfilé med rostade rotfrukter och rödvinssås.

Tryffelrisotto med en svampblandning, toppad med parmesanost.

• Kaffe på maten och kakor ingår.
  • Måltidsdryck ingår inte.
  • Ev allergi anges under övrigt.
  • I priset ingår buss, teaterbiljett och lunch.
  • Avresa: Från Torget kl 12.00, därefter från ICA Kvantum.
  • Information: Gunnel Lundin 072 524 65 63
  • Välkomna med er anmälan till en härlig musikalupplevelse!

Betalning ska finnas på PRO Klippans bankgiro: 5665-2274
eller Swish: 123 537 23 21 senast den 2024-08-20.
Ange Grease och namn på den som bokar och betalar.

OBS! Det är viktigt att samma person som bokar och anger sitt namn också betalar. Eftersom det är olika priser för maten måste inbetalningen bokföras på rätt bokning.
Om du bokar för någon annan som själv betalar, gör två bokningar och ange rätt person i bokningen, om personen inte har e-post ange din egen e-post.

Anmäl i formuläret nedan eller i pärmen i PRO-lokalen senast den 23 juli 2024. Efter detta datum är anmälan bindande. OBS! Kontrollera så du skriver in rätt mejladress! Besked om rätt pris skickas ut via E-post.

Handlingen inleds sommaren 1958. På skolan Rydell High går killgänget The T-Birds, ledda av Danny Zuko (John Travolta), och tjejgänget The Pink Ladies ("de rosa damerna"), ledda av Betty Rizzo (Stockard Channing). När de påbörjar sitt sista år börjar en ny flicka, Sandy (Olivia Newton John), på skolan. Hon har redan lärt känna Danny, då de haft en sommarromans.

Danny hade trott att Sandy sedan skulle börja i en klosterskola i Australien, men hennes föräldrar ändrade sig i sista minuten. Danny har målat upp en bild för sina kompisar om Sandy som en tuff tjej för att imponera, medan Sandy (som tas upp i The Pink Ladies) berättar om honom som en rar och romantisk kille. De är fortsatt intresserade av varandra, men Danny vågar inte visa detta inför sina kompisar utan fortsätter att spela tuff.

Efter ett händelserikt år, då Danny och Sandy åter har gått skilda vägar, är det dags för skolavslutning på Rydell High. Båda har vid det här laget förändrats, Danny har börjat som sprinter i skolans friidrottslag och har bestämt sig för att välja Sandy framför kompisarna. Sandy i sin tur har låtit sig inspireras av de coola tjejerna och har bytt både stil och attityd, från prydlig och oskuldsfull till tuff, med utmanande klädsel.