Förening Klippan
En pensionärer får stöd av en anhörig i en korridor.

Bild av sarcifilippo från Pixabay.

Kategorier:
Vård & omsorg
Publicerad:

Rubrik

Inbjudan till konferens på temat ”Att förstå brukarinvolvering i forskning om åldrande och hälsa”

PRO och SPF är engagerade i forskning vid Lunds universitet och Högskolan i Kristianstad. Den 20 april anordnas en konferens som kretsar kring frågor om hur äldre, anhöriga och yrkesverksamma kan medverka i forskning om åldrande och hälsa för att möta de utmaningar som välfärdssamhället står inför. Projekten presenteras på ett populärvetenskapligt sätt, vilket betyder att presentationerna är lätta att följa.

Vi bjuder in PRO:s och SPF:s medlemmar i Klippans kommun (PRO Klippan, PRO Ljungbyhed, SPF Åby Klippan, SPF Tycho Brahe Ljungbyhed och SPF Färingtofta) att följa konferensen på en storbildsskärm.

Plats: PRO-lokalen, Torget 1 A i Klippan

Tid: 20 april 13:30 – 16:30.

Fika serveras under eftermiddagen.

Länk till programmet (PDF) Pdf, 109.1 kB, öppnas i nytt fönster.

Anmälan: Senast 17 april i nedanstående anmälningsformulär eller telefon till Stig Ålund, 072-5229904

Text: Stig Ålund