Förening Tyringe
Korvgrillning i Åparken

Gertie och Eivor grillade korven på friluftsdagen.

Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Friluftsdag i Åparken

Pilkastning

PRO anordnade en nationell friluftsdag den 21 oktober.

I Tyringe träffades ett 40-tal PROare i Åparken trots lite småruggigt väder för att grilla korv och tävla i en femkamp. Fem stationer var riggade där man fick kasta med en liten damväska, rispåse i en trekant, stapla klossar, gissa hur skräp förmultnar i naturen samt till sist pilkastning. En del var riktigt duktiga och fick motta en vinst av kassören Gertie Carlsson.

Endast två personer hade alla rätt på skräpsorteringen. Tidning, äppelskrutt, mjölkförpackning, cigarettfimp samt sist plastförpackningen. I den ordningen förmultnar det i naturen. En cigarettfimp tar fem år att förmultna.

Ordförande Tommy Nilsson informerade om vad som kommer att hända framöver. Inga medlemsmöten, alltså inget höstmöte och sannolikt inget årsmöte, inget julbord. Vi annonserar när vi har något nytt på gång.

Några av deltagarna på friluftsdagen.

Text: Bodil Samevik