Vi stödjer inte din webbläsare!

Vi rekommenderar att du uppgraderar din webbläsare för en bättre upplevelse.

Förening Eslöv

Konsumentupplysning

Maria Wiezell FOTO: Sveriges Konsumentcentrum

Maria Wiezell.

Maria Wiezell FOTO; Sveriges Konsumentcentrum

Behöver du konsumentrådgivning?

Hej alla PROare i Eslöv!

Förlorat pengar på inställd resa? Hamnat i strid med hantverkaren? Lurad av telefonförsäljare? Nu kan du som är PRO-medlem i en kommun som saknar konsumentvägledning få hjälp av Konsumentcentrum – en del av Råd & Rön.

97 av Sveriges 290 kommuner saknar konsumentvägledning. Eslöv är en av dessa. Behöver du hjälp så kontaktar du Konsumentcentrum enligt nedanstående kontaktuppgifter.

Det här kan du få hjälp med:
Konsumentvägledning via e-post och telefon gällande konsumenträttslig lagstiftning, information inför köp och råd vid klagomål.

Du kan skicka in avtal eller anmälningar, till exempel till Allmänna reklamationsnämnden, om du vill få dem granskade.

Vid behov får du också hjälp att kontakta företagen. Detta försöksprojekt inleds den 15 september och förmånen är en del av ditt PRO-medlemskap. Det är viktigt att du har ditt medlemsnummer tillgängligt då vi kommer att fråga efter det.

Kontakt:

Maria Wiezell och Anna-Lena Ström på Konsumentcentrum
Telefon: 08-674 43 74, måndag–onsdag klockan 9–11 och 13–15
E-post: radgivning@konsumentcentrum.se

Text

97 av Sveriges 290 kommuner saknar konsumentvägledning. Eslöv är en av dessa. Behöver du hjälp så kontaktar du Konsumentcentrum enligt nedanstående kontaktuppgifter.

Det här kan du få hjälp med:
Konsumentvägledning via e-post och telefon gällande konsumenträttslig lagstiftning, information inför köp och råd vid klagomål.

Du kan skicka in avtal eller anmälningar, till exempel till Allmänna reklamationsnämnden, om du vill få dem granskade.

Vid behov får du också hjälp att kontakta företagen. Detta försöksprojekt inleds den 15 september och förmånen är en del av ditt PRO-medlemskap. Det är viktigt att du har ditt medlemsnummer tillgängligt då vi kommer att fråga efter det.

Kontakt:

Maria Wiezell och Anna-Lena Ström på Konsumentcentrum
Telefon: 08-674 43 74, måndag–onsdag klockan 9–11 och 13–15
E-post: radgivning@konsumentcentrum.se