Förening Eslöv

Om oss

Här berättar vi om vår historia, aktiviteter, styrelsen och inte minst om medlemsförmåner.

Påskliljor

PRO Eslöv bildades den 15 augusti 1943. Vi har ca 300 medlemmar.

Vårt verksamhetsområde är Eslövs tätort och Eslövs kommuns östra områden som Löberöd, Harlösa, Gårdstånga, Flyinge, Hurva och Örtofta..

Vi är en aktiv förening som arbetar för pensionärernas rätt och anordnar en rad olika aktiviteter.

Varje månad träffas vi på Medborgarhuset eller, under sommarmånaderna, vid Trollsjön för att hålla våra månadsträffar. Programmet består oftast av korta mötesförhandlingar, information om något aktuellt område samt någon form av underhållning.

Ett par gånger per år anordnar vi resor.

Det är aldrig för sent att lära sig något. Devisen ”Kunskap ger makt” är en sanning även om vi är 60+. Tillsammans med ABF arrangerar vi studiecirklar i olika ämnen. Om det är möjligt så är det avgiftsfritt. Vi har en gympagrupp, mattcurling och vi gör studiebesök på intressanta ställen m.m.

Vi hoppas att du finner något intressant i vår förening.

Välkommen till PRO Eslöv!