Förening Skärblacka

Mariehult, Vårt föreningshus

Mariehult

PRO Skärblacka invigde 2007 sin nya fastighet Mariehult, den gamla ICA-butiken på Centrumvägen 16, som frivilliga krafter rustat upp till ett fräscht PRO-hus. Fastigheten består av ett hus på 250 kvm med en tomt på 1600 kvm.

Här är det många aktiviteter såsom sömnadscirklar, seniordans, kortspel, festkvällar, sopplunch för 80+, datacirklar, boule, boccia, trivselkvällar, pubaftnar, lättgymnastik, hattparader, mannekänguppvisningar, vardagsjuridik, yoga, målning akvarell, fotokurser, julmarknader, läs o res-cirklar, utbildningar i hjärt-lungräddning, engelsk konversation samt mycket mer.
Lokalen hyrs bara ut till medlemmar och deras anhöriga, enda undantaget är bernkalas och begravningskaffe. Ansvarig för uthyrningen är Inger Steén 070-885 11 38

Vår postadress är:
PRO Skärblacka