Förening Skärblacka

2024-02-22 Årsmöte

Personer framför träd

PRO Skärblacka höll sitt årsmöte i Skärblacka Folkets Hus torsdagen den 22/2.
Ett 75-tal medlemmar var på plats.

Mötet öppnades av ordförande Lillian Edquist. En tyst minut hölls över de medlemmar som avlidit under 2023.

Ola Nordman ordförande för PRO Kimstad-Skärkind valdes till ordförande för årsmötet och till sekreterare valdes Lillemor Hertzman.

Verksamhets, ekonomisk rapport och revisionsberättelse godkändes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för 2023.

Till ny sekreterare på 2 år, efter avgående Lillemor Hertzman valdes Inger Steén.

Blommor delades ut till medlemmar som avgick från sina uppdrag i samband med årsmötet. Förtjänsttecken utdelades till Anna Svensson.

Föreningen bjöd på kaffe med semla som intogs under härliga evergreens levererad av Kollektiv 66, en sexmanna orkester från Vadstena.

Mötet avslutades med lotteridragning.

Avlidna medlemmar under 2023.

Ordförande Lillian Edquist lämnar över klubban till ordföranden för årsmötet Ola Nordman ordförande för PRO Kimstad-Skärkind

Sexmannaorkestern Kollektiv 66 från Vadstena spelade härliga evergreens.

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1