Förening Skärblacka

2021-10-21 Årsmöte

PRO Skärblacka hade sitt försenade årsmöte 2021 den 21 oktober i stället för som vanligt i februari, (pga pandemin) i Skärblacka Folkets Hus med ca 70 medlemmar närvarande.

Mötet öppnades av ordförande Lillian Edquist som hälsade alla välkomna varefter det hölls parentation över 11 medlemmar som avlidit under 2020.

Gert Karlsson spelade ”Håll mitt hjärta” under ljuständning, sedan hölls en tyst minut.

Sedvanliga mötesförhandlingar där infomation gavs om ekonomi, resor, studier, danser och lotterier.

Till ordförande för årsmötet valdes Sture Valund som är ordförande i PRO Kvillinge och som sekreterare valdes Inger Widén.

Verksamhets-och ekonomisk berättelse godkändes.

Förslagen från valberedningen godkändes, enda förändringen i organisationen var att Kerstin Gustafsson ersatte Åke Frisk som ombud till Skärblacka Folkets Hus!

Omval av styrelsemedlemmarna Bernt Wigren, Henry Lind, Bo Hallberg, Ing-Marie Haglund och Sven-Erik Steén.

Omval av styrelseersättare Ing-Britt Larsson, Benny Barenhoff, Per-Erik Haglund, Nils Pettersson och Bo Lundström.

De medlemmar som haft uppdrag i föreningen under åren och som avgick, avtackades med blommor.

Lotteriansvarige Jan Hertzman med Lillemor uppmuntrades med blommor för allt arbete de lägger ner på lotteriförsäljningen!

Föreningen bjöd på kaffe och semla.

Mötet avslutades med dragning av chokladlotterier.

Text o bild: Sven-Erik Steén

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1