Förening Skärblacka

Årsmöte 2020

PRO Skärblacka hade sitt årsmöte i Skärblacka Folkets Hus med ca 120 medlemmar närvarande.

Mötet öppnades av ordförande Verner Bilde som hälsade alla välkomna varefter det hölls parentation över 18 medlemmar som avlidit under 2019.

Mariehultkören sjöng "Tysta skyar" under ljuständning, sedan hölls en tyst minut och kören avslutade med "Du är alltid en del av mej"

Till ordförande för årsmötet valdes Maud Nygaard som är ordförande i PRO Samorganisation i Norrköping samt i PRO City Norrköping och som sekreterare Lillemor Hertzman.

Verksamhets-och ekonomisk berättelse godkändes.

Vid val av ordförande på 2 år förelåg 3 förslag, valberedningens Henry Lindh samt ytterligare 2 förslag från medlemmarna Lillian Edquist och Verner Bilde.

Det blev en sluten omröstning med Birgitta Eriksson och Karl-Erik Åhman som rösträknare.

Efter slutförd rösträkning blev utfallet att Lillian Edquist fick flest röster.

Som ny ordförande valdes Lillian Edquist, omval av sekreterare Lillemor Hertzman, Inger Widén samt nyval av Göran Johansson.

Omval av styrelseersättare Ing-Britt Larsson, Benny Barenhoff, Per-Erik Haglund, Nils Pettersson samt nyval av Bo Lundström.

Verner Bilde som varit ordförande i 24 år och som lagt ner otroligt mycket arbete under denna tid avtackades med blommor, presentkort och Diplom samt utnämndes till Hedersmedlem i föreningen för ett långt och värdefullt arbete som ordförande.

Övriga medlemmar som haft uppdrag i föreningen under åren och som avgick, avtackades med blommor.

Föreningen bjöd på kaffe och semla.

Som avslutning på mötet var det lottdragning.

Foto: Sven-Erik Steén