Förening Skärblacka

Årsmöte 2017

Personer framför träd

Årsmöte 2017-02-23

PRO Skärblacka hade sitt årsmöte i Skärblacka Folkets Hus med ca 85 medlemmar närvarande.

Ordförande Verner Bilde hälsade alla välkomna och började mötet med en tyst minut för att hedra våra avlidna medlemmar under 2016

Mariehultkören hedrade med att sjunga "Tysta skyar"

Sedvanliga mötesförhandlingar där infomation gavs om ekonomi, resor, studier, danser och lotterier.

Till ordförande för årsmötet valdes Stig Johansson från PRO City och som sekreterare Lillemor Hertzman.

Verksamhets-och ekonomisk berättelse godkändes.

Det blev omval av kassör Bernt Wigren, studieorganisatör Ing-Marie Haglund, ledamöterna Jan Hertzman, Bo Hallberg samt nyval av Henry Lindh.

Omval av ersättare Sven-Erik Steén, Åke Frisk, Ing-Britt Larsson samt nyval av Ove Eriksson och Benny Barenhoff.

Avgående som haft uppdrag under åren tackades med blommor.

Det bjöds på kaffe med semla samt underhållning av PRO Skärblackas egen sångkör "Mariehultkören"

Som avslutning på mötet var det lotteridragning.

Bild och text: Jan Hertzman

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1